70 שנה לשחרור אושוויץ: פוטין לא הוזמן לטקס הממלכתי

שלמה ריזל No Comments on 70 שנה לשחרור אושוויץ: פוטין לא הוזמן לטקס הממלכתי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין מבקר כעת (שלישי) בטקס במוזאון היהודי במוסקבה לרגל יום השואה הבינלאומי שנקבע ל27.1.

יצוין, כי פוטין לא הוזמן לטקס הממלכתי לציון 70 שנה לשחרור מחנה אושוויץ שמתקיים היום במחנה ההשמדה ובמקום זאת הוא מבקר כאמור במוזאון היהודי במוסקבה שהוקם לפני כשנה על ידי איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים בראשותו של רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, והוא מקיף את החיים היהודיים ברוסיה ובמזרח אירופה מאז הגיעו אליה היהודים הראשונים. במוזאון מוקדש אגף גדול לחיי רוסיה בתקופת השואה.

נשיא רוסיה פוטין, משתתף כעת (שלישי) בעצרת זיכרון לציון יום השואה הבינלאומי במוזיאון היהודי במוסקבה לאחר שלא הוזמן לטקס הרשמי במחנה ההשמדה אושוויץ.

אירוע הזיכרון מתקיים ב"מוזיאון היהודי" הגדול בשכונת "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בראשות רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שנשא בפתיחתו את תפילת 'קֵל מלא רחמים' לזכרם של ששת מיליוני היהודים הי"ד שנרצחו במלחמת העולם השנייה, ומתוכם כמיליון ומאה אלף איש שהושמדו במחנה ההשמדה הנורא באושוויץ, עד השחרור לפני שבעים שנה בידי כוחות הצבא הסובייטים.

באירוע משתתפת גם יהודיה אוד מוצל מאש, אחת מניצולי מחנה אושוויץ, לצד חייל רוסי ממשחררי המחנה, יחד עם עשרות שגרירי מדינות המשתתפים מדי שנה בתאריך זה, באירוע המאורגן ע"י "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה".



0 תגובות